torsdag 19 juli 2018

Värme och kondition går inte riktigt ihop

Senaste dagarna har jag varit så ovanligt trött att jag bara vill sova. Jag brukar ju vara rätt pigg så har inte känt igen eller förstått varför jag känt mig så. Jag har kommit fram till att det måste vara värmen då alla man känner säga samma sak.


Idag jobbade jag hemifrån men tog en power nap mitt i allt då jag knappt orka vara vaken. Kollade då på termometern och den visade 30 grader inomhus, så inte så konsigt kanske.
Jag hällde i mig vatten och vätskeersättning för att jag skulle orka resten av dagen, men kände mig lika trött för det så när kvällen kom så bestämde jag mig för att ta en promenad då det var lite svalare ute. Väl ute kändes det bra så jag började jogga (som jag brukar göra någon dag i veckan nu). Jag hann inte långt så bokstavligen rann svetten och jag blev lika trött som innan. Tji fick jag! Men jag gjorde det, tjurig som jag är.




Imorgon ska jag in på kontoret där det finns fläktar och hålla mig inomhus tills det är dags att gå på rockfest i Kungsträdgården. Det ska bli kul att få en kväll ute med vänner och min storebror.


Hoppas ni njuter av värmen, det gör inte jag (längre) förutom på kvällarna. Kanske börjar man bli gammal haha!


Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar