tisdag 24 juli 2018

Köpa bostadsrätt?

Idag ska jag och kolla på en bostadsrätt som jag anmält intresse på. Min vän C som är mäklare har varit på mig ett tag om att nu är det läge att köpa. Som ni andra kanske inte vet så bor jag i en hyresrätt, vilket jag inte har några problem med. Behöver jag något fixat så ordnar det sig genom ett samtal och det är gratis. Jag och min bästa vän Stoffe har under en tid funderat på att köpa en lägenhet tillsammans utomlands, och den drömmen finns kvar. Så frågan är hur man ska tänka?
Köper jag denna så har jag ju chans att rusta upp den som jag vill och sedan sälja den och investera utomlands framåt i tiden, eller?


Jag ser inte bara ett läge att komma in på bostadsmarknaden (äntligen som ensamstående mamma), utan jag ser även en investering i detta. Om man ska tro på spådomar så är det rätt lustigt vad en sierska skrev till mig i våras:


"I augusti kommer du att genomföra en större investering. Du kommer att vara nervös och det kommer inte att kännas helt rätt, men din magkänsla har fel den här gången. Det här rör sig om en helt nödvändig investering som kommer att ge riklig utdelning i sinom tid".


Som ni förstår är det en hel del att tänka på. Och jag som oftast brukar lyssna på min magkänsla ska ju tydligen inte göra det denna gång (?), så det blir svårt haha! Spännande blir det i alla fall. Hur bor du/ni?


Kram Mia

1 kommentar: