onsdag 18 juli 2018

Att jobba med en nära vän

Tänk att ha förmånen att få jobba med en vän. Man vet hur den andra funkar och det blir enklare att komma in på arbetsplatsen på något sätt. Man känner sig direkt bekväm med andra människor. Pia var den som rekommenderade mig till min nya tjänst.


Innan jag började på mitt nuvarande jobb som koordinator inom management i maj i år, så jobbade jag som verksamhetskonsult. Man kan säga att jag gjorde karriär, men det var inget jobb för mig och min livsstil. Jag reste jämnt och träffade min dotter och mina vänner alltför sällan. Att planera något framåt var nästan omöjligt då jag helt plötsligt blev bokad på uppdrag någonstans i vårt avlånga land.


Jag hade en fantasiskt chef som gjorde att jag ville stanna kvar, även några underbara kollegor som jag hann med att komma nära även om vi knappt sågs. Men ändå.. jag ångrar inte en minut att jag bytte till mitt nuvarande jobb.


Jag gick ner några tusen i lön, men fick istället fler semesterdagar, får alltid komma hem efter jobbet och kan planera mer än en dag framåt. Jag har dessutom förmånen att få jobba med en av mina närmsta vänner, Pia. Vi trodde det skulle bli lite konstigt i början, men nu är det så himla självklart. Vi saknar varandra direkt då den andra inte är på jobbet. Jag (och säkert Pia också) tänkte att vi nog inte skulle umgås så mycket på fritiden nu, men det har blivit precis tvärtom. Det jag gillar med Pia är hennes spontanitet och glädje till livet. Jag dras med som ett vind i det.


Så om ni någon gång funderar på om ni kan jobba med en vän, ja det kan du om du frågar mig.
Det gäller att prata igenom innan om att hålla jobb och privatliv på olika plan från start, det har då ialla fall fungerat för oss.


Ha en underbar onsdag där ute! Här kämpar man på i en och en halv vecka till innan semester.
Vill ni besöka Pias blogg så hittar ni den här


Kram Mia



4 kommentarer:

  1. Åh vilket fint inlägg! Jag kan inte göra annat än att hålla med på alla punkter, så glad att jag tipsade dig om jobbet, och ännu gladare att du fick det! :-) <3

    SvaraRadera
  2. Så underbart att ni är på samma arbetsplats!
    Ni gör säkert succé med era personligheter haha

    p & k

    SvaraRadera